Mamami

Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Det här med barnmat

Av Marie Westerlund - 16 februari 2009 19:00

Jag är som sagt hemma med mitt femte barn nu. När de andra barnen skulle börja äta vanlig mat köpte jag mat på burk. Det här gången får lillan mest hemlagad mat. Det som är märkligt är att jag känner mig så duktig som ger henne hemlagat istället för köpt mat. På vilket sätt är jag en bättre mamma nu bara för att jag lagar hennes mat?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Westerlund - 28 april 2010 18:02

Jag var på Solänget idag och tittade på lunchtravet. Jösses så kul det var. Botnia-hästen startade och hon blev trea. Det är väl ett ok resultat men många hade nog hoppats på vinst i debuten. En bekant till mig startade en häst i samma lopp och den b...

Av Marie Westerlund - 22 april 2010 12:31

Jag blev godkänd på min PIM3. Hurra, hurra, vad jag är glad. Känns kanonbra att jag fått göra den medan jag varit ledig från jobbet. Hur skönt som helst att fått sitta med den på dagarna när Ella sovit och det varit tyst och lugnt i huset. Jag är sup...

Av Marie Westerlund - 21 april 2010 12:01

Även om sista nätterna varit kyliga, för att inte säga riktigt kalla, så är våren här. Jag har satt lite fröer inomhus och har även för första gången satt lite sallad i en låda ute. Den står i garaget på nätterna och i solen på dagarna. Efter sex dag...

Av Marie Westerlund - 19 mars 2010 22:45

Tänk att en dag få uppleva att man har tillräckligt med pengar! Det behöver inte vara en enorm summa, bara känna att man har så det räcker och lite till. Tänk att se något man vill ha och bara kunna köpa det. Inte behöva fundera hit och dit och nästa...

Av Marie Westerlund - 3 mars 2010 10:21

Jag hade sökt föräldraledigt fram till och med vecka nio. Som lärare är man ledig vecka 10. Jag tänkte börja jobba vecka 11 men förra veckan (!!!) lämnade jag in en ledighetsansökan. Den blev godkänd. Så nu är jag hemma fram till hösten. Vi har egent...

Ovido - Quiz & Flashcards