Mamami

Alla inlägg under februari 2010

Av Marie Westerlund - 27 februari 2010 16:46

Eller... egentligen är det bara två men jag fick en andel i Botnias Rixallsvenska häst i julklapp av svärfar. Idag var det kick off. Vi blev bjudna på fika och Susanne berättade lite om hästen. Sedan körde hon ett snabbjobb och efter det fick vi hälsa på i stallet. Vi var även inbjudna till Ponnytravstallet och fick titta lite där. Till sist blev vi bjudna på lunch och fick möjlighet att köpa ett andelsspel på dagens V75. Här ser ni en bild på vår fina häst. Håll tummarna nu framöver!


  


När jag kom hem hade familjen bakat pajer. En paj hade en botten som var gjord av kexchoklad och sedan en chokladfyllning. Den andra pajen var en kolapaj. Hur gott som helst.


Här kommer bilder på Valle, russet vi köpt till Ida. Han är hur snäll som helst och vi hoppas att vi kommer att få det bra framöver.

     


Av Marie Westerlund - 20 februari 2010 09:21

... vi har köpt en ponny!?


Ida har pratat om att hon vill börja rida. Hon har provat fotboll, innebandy, gymnastik och körsång men inte riktigt fastnat för något. Körsången tyckte hon om men ville ändå någon mer. Hon har i över ett år pratat om att få börja rida men jag har inte riktigt velat lyssna på henne. Vi har ju ett varmblod sedan tidigare men har är för stor för henne. Rida på ridskola ger för dålig utbildning i förhållande till vad det kostar. Enda alternativet var att köpa en egen ponny. Det är svårt att hitta en ponny som har alla egenskaper man vill ha. Det slutade med att vi köpte en ponny som inte är riden så mycket men han är supersnäll i all hantering. Nu återstår det att ge honom kondition och att försöka rida in honom ordentligt. Håll tummarna för oss.


Jag vann högvinst på lotteriet igår em. Eller nästan i alla fall. Hade lovat att hämta Lina i Gideåbruk på natten men hon ställde in besöket. Jag fick hämta henne i Kornsjö istället. Snacka om högvinst!


Planen idag är att Sanna ska rida monté på Rayo. Hon har lånat en sadel av en bekant. Ska bli kul att se om han håller traven i högt tempo när hon sitter på honom. Han är ju så van att galoppera när man rider. När vi kör honom travar han stabilt även om vi kör lite fortare. Som sagt: ska bli kul att se.


Jag fick frukost på säng i morse av Ida. Jag älskar att bli ompysslad på morgonen. Hon kokade kaffe åt mig sedan och till sist gav hon Ella välling. Ida tjänade många pluspoäng. Sedan frågade hon om vi kunde åka in till stan och shoppa kläder åt henne. Hmmm, jag anar en baktanke från början till slut...


Ha en bra dag

Av Marie Westerlund - 18 februari 2010 10:19

L tippsade mig om en ny bloggplats där man kan på ett rätt enkelt sätt fixa design utan att måsta skriva en massa koder. Jag ska prova denna ett tag. Är jag inte nöjd kommer hon att få höra det...  


I alla fall så hoppas jag att mina trogna läsare väljer att fortsätta läsa mina intelektuella inlägg på denna nya adress. Nu ska jag bara flytta mina gamla inlägg hit så är allt klart.


Jag vet inte om jag flyttar kommentarerna. Jag får se hur krångligt det är. Ni som varit gulliga och kommenterat: snälla fortsätt med det även om era gamla kommentare är borta nu.


Kramisar till er alla.

Ovido - Quiz & Flashcards